contabiluldeazi

DESPRE NOI

 
Suntem o echipa de expertiza contabila membra CECCAR din Orasul Constanta.
Echipa noastra are experienta vasta dobandita incepand cu anul 2002 in domeniul financiar-contabil, consultanta economica si juridica.

Interviu cu  MOISE ANCA, Expert Contabil si evaluator economic si financiar al intreprinderii CECCAR

Iată un nou interviu, de data aceasta am avut onoarea să stăm de vorbă în mod virtual cu MOISE ANCA, expert contabil,Inspector Resurse Umane, Evaluator economic și financiar al întreprinderii CECCAR și Economist licențiat , care ne vorbește despre greutățile de început de drum dar și despre munca ambițioasă care a adus-o unde și-a propus! Haideți să o urmărim!

sursa citata : www.topcontabil.ro

1. Ce v-a atras la contabilitate, ce factori v-au determinat să alegeți această carieră? Când ați decis că doriți să deveniți contabil?

    După înscrierea la Liceul Economic, în anul 1993, am știut că aceasta este calea pe care o voi urma. În al doilea an de liceu, am avut o profesoară de contabilitate extraordinară. Și, dintr-o dată, tot ceea ce nu înțelesesem până atunci a ieșit clar la lumină. 

Nu există un moment palpabil, pe care să îl aleg și să spun: ”Iată, AICI mi-am dorit să devin contabil”…  Nu, totul a venit firesc, de la sine, într-un fel logic, aș putea spune azi.

2. Cum a început și în ce stadiu se află acum afacerea dumneavoastră?

    Am început să lucrez ca simplu contabil într-o firmă de contabilitate, unde nu se cerea experiență, ci doar diploma de absolvent de ASE. Unde, o să vi se pară surprinzător, selecția pentru a intra la interviu nu se făcea după CV, ci după un test față în față cu un computer, unde alegeai culorile preferate într-o ordine și apoi “ieșea” testul, care spunea cum ești tu, din punct de vedere psihic. Dacă testul arăta că ești tare, puternic, reziști la stres etc., intrai la interviul cu “șefu”.

Aici am învățat într-un timp foarte scurt ce înseamnă evidența mai multor firme. Am avut și un noroc, așa îl consider eu acum: mi s-a acordat atâta încredere încât mi s-a alocat cea mai mare firmă de internet și televiziune prin cablu din județul Constanța, de la acel moment. Lucru care, atunci, m-a forțat să îmi depășesc toate laturile.

“Afacerea” mea a început în anul 2004, când am început să țin evidența contabilă în afara job-ului de atunci, pentru a învăța și a face un ban în plus, cum se zice.

Am început cu ținerea evidenței contabile a unei firme mici și m-am lovit de “noutăți” la acel moment, lucruri care azi sunt nimicuri

 Am început în sufrageria casei, am achiziționat un computer cu soft cu licență a unui program de contabilitate, destul de greoi la vremea respectivă. Am plâns uitându-mă la acte și nu știam de unde să o apuc.

Nu existau atunci informațiile de acum, alergam din librărie în librărie după o carte “bună” de contabilitate care să aibă explicații, cazuri practice.

 Aveam acasă baza de cărți din liceu și facultate, dar partea practică nu ne-a predat-o nimeni în acei ani. Am învățat mai multe în liceu decât în facultate, pe partea practică.

Am început cu o firmă și cu un simplu anunț în ziar, apoi pe internet, prin recomandările clienților mulțumiți și am reușit să am – în timp, desigur – un portofoliu variat de firme, cu domenii diferite de activitate.

Începând din anul 2002, am lucrat la diferite firme, și în particular cu job-ul, până când am decis că este cazul să rămân doar cu propria firmă.

Am trecut de atunci prin divizări de firme, reorganizări, insolvențe, spețe peste spețe, situații de care crezi că nu o să te lovești în viața asta, personală sau profesională.

Am trecut în acești 18 ani împliniți (am sărbătorit majoratul profesional la începutul acestui an, 2020) de la un post de contabil simplu, la contabil-șef, director economic, și apoi am condus propria firmă. Am muncit fără întrerupere de la început, alergând și cu un copil în pântec, și bolnavă, și am făcut-o pentru că așa am simțit, că asta mi-e menirea.

Sunt o perfecționistă în meseria mea, o fire optimistă care caută mereu Soluția.

Astăzi, profesez pe propriul SRL de Expert Contabil și am un portofoliu vast de clienți, cu diferite domenii de activitate. Îmi ocupă cea mai mare a timpului, dar nu simt asta. Nu aș putea să fac altceva, nu o simt ca pe o “muncă”.

Începând din acest an, 2020, am simțit că vreau să fac și altceva. Simt că vreau să ofer și altora din experiența mea, pentru că și eu am avut nevoie la început de drum de ajutor și mi-ar fi prins bine o mână întinsă. Acest ajutor l-am numit Mentorat Economic. E un alt început de drum și până acum am avut semnale la care mă adaptez din mers.

Serviciile oferite se regăsesc pe pagina firmei mele:

https://www.facebook.com/MA-FAST-TAX-SRL-181017132089012/

https://www.facebook.com/Caut-contabil-Constanta-169127733295604/

Cea de mentorat:

https://www.facebook.com/Mentorat-Economic-106686577705273/?modal=admin_todo_tour

Servicii educaționale-învățământ/cursuri, construcții, termopane, agricultură, spălătorie auto, frizerie, program Start-up, magazine alimentare, haine, articole de interior, vânzări presă/ziare, aranjamente florale și locații evenimente, transport de persoane, transport marfă în Romania și UE, vânzări de produse Spania, Grecia, închirieri utilaje construcții, spații de închiriat, curierat, magazine foto, servicii eoliene, vânzări produse alimentare hoteliere și nu numai, consultant programe de utilitate publică, distribuție marfă, alimentație publică: bar, terasă, restaurant, catering, servicii întreținere locuințe, lifturi, vânzări auto, publicitate, vânzări material construcții, producție produse patiserie și cofetărie, cosmetică și întreținere corporală, hotel, montări acoperișuri, soliști evenimente, închiriere utilaje construcții, servicii utilitate publică, turism: agenții de turism, vânzări sistem Amazon, realizări site-uri, servicii medicale: fizioterapie, cabinet medicină de familie, oftalmologie, optică medicală, vânzări sisteme frig și întreținere, agenții imobiliare, vânzări birotică, agenții loto, amenajări interioare, dezinsecție, service auto, evenimente artistice pe scenă, vânzări produse sezoniere, asociație de promovare turistică, magazin naturist, procesări foto-video etc.

3. Aveți un domeniu preferat? Pe ce arie a contabilității v-ați specializat?

   Domeniul preferat… hmmm! Îmi place contabilitatea financiară a firmelor mici și mijlocii, în ultimii ani m-am depărtat de firmele mari unde vârtejul situațiilor zilnice devine epuizant. Nu mă încântă contabilitatea de gestiune și contabilitatea PFA.

4. Care au fost cele mai importante momente în cariera dumneavoastră?

    Momente importante în carieră au fost: primul loc de muncă, intrarea în insolvență a unei firme unde lucram cu drag (cea mai plăcută amintire dintre toate locurile de muncă), unde mi s-a schimbat percepția asupra oamenilor, colegilor, asupra muncii în general, care m-a schimbat pe mine ca om și abordare în muncă), apoi punctul în care am decis că e cazul să lucrez numai pentru mine și nu ca angajat la o altă firmă.

5. Cum vă amintiți de perioada inițială a afacerii? A fost o perioadă ușoară sau grea, ce dificultăți ați întâlnit?

    Niciun început nu e ușor sau simplu. Înseamnă renunțări, perseverență, calm, muncă, învățat, studiu, căutări de informații, permanentă perfecționare. Acum, privind în urmă, mă gândesc cum de nu am renunțat pe parcurs, dar tinerețea te face să mergi mai departe, să continui.

Mereu au fost greutăți de tot felul. De la dotări, cum să găsești cărți, informații, să cunoști partea informatică, să ai acces la tot ce se poate sub aspect legislativ,

Îmi amintesc întocmirea primului bilanț de radiere, cât de uimită am fost că toată munca mea pe acea balanță de ani de zile ajungea încet-încet pe “zero” și ce uimită am fost de asta și ce minte strălucită a avut italianul care a inventat CONTABILITATEA!(dacă nu mă înșală memoria).

Una din dificultățile valabile și azi este fluxul de clienți: azi se deschid, mâine se închid. Ceea ce este o parte negativă în a previziona propria afacere în viitorul apropiat.

6. De ce sunteți cel mai mândru/ă până în clipa de față?

   Sunt mândră de stadiul la care sunt azi, simt că pot mai mult și cred că a venit un moment în care vreau să încerc ceva nou, tot pe acest domeniu.

Sunt mândră de mine, de tot ceea ce experimentat profesional în acești ani, și de faptul că am cunoscut oameni pe care altfel nu i-aș fi întâlnit.

7. Cum țineți legătura cu clienții? Cât de importantă este relația personală cu fiecare client în parte?

  Un client drag mie mi-a spus cândva că relația cu un contabil trebuie să fie ca într-o relație de cuplu, că dacă nu există compatibilitate nu merge…Și am râs atunci, dar mare dreptate are. În ultimii ani am simțit asta mai mult ca niciodată și chiar de la prima întâlnire, lucru care s-a adeverit pe parcurs prin reziliere de contract…

Nu cu toți clienții există această relație personală. Depinde de deschiderea fiecăruia. Eu simt că am o relație personală cu fiecare dintre ei, la diferite niveluri, și mi se spune adesea că după ce au plecat de la mine s-au simțit mult mai bine. Un client și-a adus și soția să mă cunoască, să simtă și ea starea de bine. Și glumesc și zic, mai în glumă, mai în serios, că ar trebui să deschid un cabinet de psihologie și unul de intermediari. Pentru că, vedeți dumneavoastră, deschiderea oamenilor aduce informații pentru ambele părți și ieșim câștigători împreună.

Comunic cu ei pe e-mail, whatsapp, sms, telefon. Fiecare cu metoda lui preferată. Țin foarte mult la programările la birou, ca la medic, și la respectarea acestora. Pentru unii e de râs la început, pentru ca apoi să fie un lucru luat foarte în serios.

Fiecare din ei reprezintă o parte din sufletul meu, pentru că, da, să recunosc, pun suflet în ceea ce fac și mi se spune des că de aici și supărările mele J

8. Ce credeți, se poate vorbi despre relația contabil-client ca despre un parteneriat? Cum a decurs acest lucru în cazul dumneavoastră?

   Obligatoriu. Nu se poate fără un parteneriat. În fapt, e mai mult decât un parteneriat, este o relație. Cum altfel se poate defini?Cred că o parte dintre clienți își spun “păsurile” la contabil și simt că acolo pot să se descarce de grijile lor, de afaceri și personale, de cele mai multe ori.

9. Cum ați descrie relația ideală contabil-client?

Nu există relație perfectă, deci nici relația perfectă contabil-client. Aș fi ipocrită să afirm asta. Cred că este bazată pe comunicare, pe sinceritate, pe încrederea că fiecare dă tot ce se poate, precum și pe ajutor reciproc nediscutabil.

10. Cum a fost afectată afacerea dumneavoastră de situația actuală?

   În acest an, abia din luna mai 2020 în afacerea mea începe să se simtă o ușoară scădere a veniturilor, după o ușoară întârziere în încasarea veniturilor din luna aprilie  2020. Cu înțelegere de ambele părți am reușit până în acest moment să ne înțelegem, prin mutarea scadențelor la plată, prin neachitarea penalităților la plata întârziată și prin dialog asupra celor întâmplate în fiecare business. Nu este o situație cu care să ne fi întâlnit în această viață, nici pe departe, și am încercat să îi țin la curent cu noutăți, să le dau sfaturi cum să procedeze, să fie calmi, încă din prima săptămână. Unii mă întreabă cum am știut eu, de le-am scris, că nu o să se termine într-o săptămână.

Momentan sunt afectată în proporție mică, să vedem ce ne rezervă viitorul, însă deja, în mare parte, domeniile de activitate ale clienților pe care îi am acum în portofoliu au reluat activitatea.

11. Care este provocarea cea mai mare din anul aceasta?

Provocarea cea mai mare a acestui an vor fi, după părerea mea, relațiile interpersonale.

12. Ce sfaturi aveți pentru ceilalți antreprenori? Cum pot supraviețui ei această perioadă?

  Recomandările mele au avut mici modificări în funcție de perioada în care ne aflam.

Ce le-am spus de la început din prima săptămână: prudență în luarea deciziilor, să-și calculeze toate cheltuielile și să reducă la maxim tot ce pot, să încerce să se mute în online (domeniile care au putut), să își mute tranzacțiile electronic, alternative de a-și păstra salariații, să încerce să își achite furnizorii pentru că depindem unii de alții, să facă scenarii asupra propriei afaceri (unul foarte bun, unul bun și rău-cel mai rău),să nu facă investiți majore în această perioadă, să încerce să se doteze cu aparatura office pentru a evita întâlnirile fizice.

13. Ce sfaturi ați da tinerilor care doresc să devină contabili? Care ar fi primul pas pentru ei?

Să învețe, să studieze, să caute informațiile care îi ajută, să citească legislație, să aibă deja propria opinie înainte de a se adresa cu o întrebare unui specialist. Nu există rezultate fără muncă. Nu vine nimic pe tavă.

Primul pas este urmarea unei instituții de profil și practica, cât mai multă. Să experimenteze partea de contabilitate, să vadă dacă îi atrage.

Nu îmi place superficialitatea. Tot ce fac este cu implicare și cer asta și de la clienți și o recomand și tinerilor contabili.

14. Ce vă inspiră în viața de zi cu zi și în ce găsiți motivația necesară să continuați?

Oamenii, situațiile practice,  noutatea din fiecare speța contabilă. Asta e motivația mea zilnică: SIMPLU, nu? Melodia potrivită a mea, a contabilului din mine este “Voltaj – DE LA CAPAT”!!!

 

SOLICITA OFERTA

Externalizarea serviciilor conduce la scadere a costurilor intreprinderii dumneavoastra si este un avantaj SMART fata de concurenta!